«الگونما» مصداق تلاش مؤثر برای گفتمانسازی کاراکترهای ایرانی اسلامی است.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، «محمد چکشیان» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نمایشگاه الگونما بازدید کرد.
چکشیان در این بازدید، با اشاره به تلاش متولیان نمایشگاه الگونما اظهار داشت: هر موضوعی اگر بخواهد در میان افراد جامعه به یک مسئله مهم و دغدغه تبدیل شود، به حلقههای میانی و مردمی نیاز دارد که با دو ویژگی فکر پویا و زبان گویا بتوانند این موضوع را به یک اولویت در ذهن مسئولین و افراد جامعه تبدیل کنند. این نمایشگاه نماد یک حلقه میانی برای تبیین یک مسئله مهم در بین مسئولین و آحاد جامعه است.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی بهکارگیری کاراکترهای ایرانی-اسلامی در تولیدات صنایع فرهنگی ادامه داد: در موضوع تربیت فرهنگی جامعه مهمترین قشر مخاطب ما، کودکان و نوجوانان هستند؛ همچنین مهمترین اوقاتی که برای تربیت فرهنگی این قشر باید بر روی آن سرمایهگذاری کرد، اوقات فراغت و زمانی است که کودکان و نوجوانان ما آن را به سرگرمی سپری میکنند. در نتیجه برای تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی باید این بخش از زندگی کودکان و نوجوانان را مدیریت کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با اهمیت تجاریسازی این موضوع و نقش این کار در ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد: حرکتهای فرهنگی که از درون مردم میجوشد، برای پایداری و مداوم بودن نیاز دارد که به لحاظ اقتصادی از درون مولد باشد؛ یعنی به نوعی محصولات و خدمات خود را به مخاطب عرضه کند که مخاطب را برای انتخاب خود قانع سازد؛ البته رسیدن به این نقطه نیاز به دو رکن اساسی دارد؛ اول تبدیل یک حرکت به گفتمان عمومی و دوم تسهیلگری و ارائه خدمات لازمه از سوی مسئولین دولتی.