نوشتافزار بهعنوان یکی از کالاهای استراتژیک فرهنگی با مخاطب کودک و نوجوان، با استفاده بیش از دوازده سال در سن شکلگیری شخصیت فرزندانمان و چهار سال در دوران دانشجویی و همچنین بیشترین کاربرد در طول روز در این دوره، نقش جدی در تعیین جهانبینی و سبک زندگی و هویت افراد دارد. بدیهی است که به دلیل اثرگذاری فراوان این محصول، باید بر محتوای آن نظارت و تأکید جدی داشت اما متأسفانه در سالهای گذشته با غفلت عناصر فرهنگی از این موضوع بازار این حوزه بهطور کامل در اختیار سودجویانی داخلی و خارجی قرار داشت.
از سال ۱۳۹۱ تا به امروز جمعی از فعالان فرهنگی این مرزوبوم توانستند با تلاشهای شبانهروزی با تولید میلیونها محصول نوشتافزار ایرانی اسلامی بخشی از این بازار را از آن خود کنند. این افراد جهت ساماندهی مراکز تولید و توزیع، تلاش جهت رفع موانع قانونی ، توسعه فعالیتهای این حوزه، شناسایی نقاط قوت و ضعف مراکز، تلاش در تقویت قوتها و اصلاح ضعفها، تلاش برای افزایش فعالان و همچنین افزایش کمی و کیفی تولیدات در قالب «مجمع نوشتافزار ایرانی اسلامی» گرد هم آمدهاند تا بتوانند با برنامهای منسجم و با مدیریتی متمرکز تحت است عنوان ایران نوشته در این عرصه به فعالیت بپردازند.
تحقق بازار نوشت افزار ایران با ویژگیهای: