مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی | ایران‌نوشت
نوزدهمین نشست فعالان نوشت افزار ایرانی‌اسلامی برگزار شد.

نوزدهمین نشست فعالان نوشت افزار ایرانی‌اسلامی برگزار شد.

تاریخ انتشار: 18 تیر 1401

به گزارش خبرگزاری مهر، نوزدهمین نشست فعالان نوشت‌افزار ایرانی‌اسلامی در روزهای ۸ و ۹ تیر با حضور فعالان این صنعت در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست فعالان به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعاتی چون راهکارهای رفع چالش تأمین مواد اولیه (خصوصاً کاغذ) و آمادگی و هماهنگی بیشتر جهت تولید و توزیع محصولات در دوران پسا کرونا و آغاز سال تحصیلی جدید پرداختند.

برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و برگزاری پویش خیریه‌ای نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در بخش دیگری از نشست فعالان به صورت کارگروه‌های تخصصی شامل کاغذی، سراجی، پلیمری و توزیعی تقسیم بندی شدند و به صورت تخصصی مهم‌ترین چالش‌های چند سال اخیر فعالان این حوزه از جمله تأمین، تولید و نحوه استفاده از محتوا و کاراکتر را بررسی کردند؛ همچنین راهکارهای هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان نوشت‌افزار و تأمین‌کنندگان محتوا و کاراکتر ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در پایان نیز فعالیت‌های جمعی و اشتراک‌گذاری ظرفیت فعالان در حوزه تولید نوشت‌افزار پایان‌بخش این نشست بود.

فعالان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از سال ۹۱ دغدغه مندی خود مبنی بر تولید محصولاتی ایرانی با محتوای بومی را شتاب‌دهی بیشتری کردند و با سازماندهی جمعی قوی‌تر فعالیت خود را ادامه دادند و با تلاش‌های شبانه‌روزی طی یک دهه اخیر با توانمندسازی تولیدکنندگان این‌حوزه و ذائقه‌سازی برای خانواده‌ها، نگاه بخش قابل‌توجهی از صنعت گران و مصرف‌کنندگان این‌بازار را به محصولات بومی، ملی و اسلامی معطوف کردند و توانستند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین تشکل‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان ایفا نقش کنند.

بازتاب دیگر خبرگزاری ها:

نیوزین

خبرخوان صایب

 

 

دیدگاه‌های شما: