مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی | ایران‌نوشت
خط تولید بدون کارخانه!

خط تولید بدون کارخانه!

تاریخ انتشار: 10 خرداد 1400

وزارت صمت به‌منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی موجود در کشور تصمیماتی جدید اتخاذ کرد.

شاید به فکر هرکدام از ما رسیده باشد که یک فعالیت تولیدی داشته باشیم و ایده آل تر آنکه با احداث یک کارخانه شروع به تولید یک محصول کنیم. خیلی از ما روش بازاریابی محصولات را می‌دانیم و یا بازاری برای محصولی که مدنظر داریم را می‌شناسیم ولی توان تولید آن محصول را نداریم، احداث کارخانه هزینه‌های فراوانی از قبیل تأمین مکان و خرید تجهیزات دارد که در کنار آن زمانی که می‌خواهیم برای تأسیس اختصاص دهیم را هم باید در نظر بگیریم. فکر کردن به این معضلات از همان ابتدا باعث می‌شود دیگر به آن ایده‌ی تولیدی که در ذهن داشتیم حتی فکر هم نکنیم.

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل این معضل، با همفکری و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران، انجمن‌ها و تشکل‌های خصوصی طرح فعالیت تولیدی بدون کارخانه را ارائه داده است.

این شیوه به تولیدکنندگان کمک می‌کند بدون صرف هزینه برای ایجاد یک کارخانه و خط تولید از ظرفیت خالی سایر واحدهای تولیدی استفاده کنند. این رویه به جهت افزایش محصولات تولید داخلی و باهدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی در صنعت شکل‌گرفته است که پیاده‌سازی این طرح می‌تواند راهکاری برای راه‌اندازی بسیاری از کارخانه‌های تعطیل‌شده باشد.

این موضوع برای افراد و یا کسب‌وکارهایی که یک برند و یا محصول را به نام خود ثبت کرده‌اند و برای محصول تولیدی مدنظرشان بازار مصرف مناسبی می‌شناسند ولی سرمایه احداث خط تولید را ندارند، مناسب است.

افراد و کسب‌وکارهای این‌چنینی می‌توانند تولید را برون‌سپاری کرده و محصول خود را وارد بازار کنند. از دیگر مزایای این طرح ایجاد اشتغال برای کارگران جدید در واحدهای دارای ظرفیت خالی و بازگشت به کار کارگران واحدهای تعطیل‌شده است.

تصاویر دستور عمل تولید بدون کارخانه:

دیدگاه‌های شما: