مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی | ایران‌نوشت
الگوهای ایرانی اسلامی عناصر هویت‌ساز مغفول ما هستند.

الگوهای ایرانی اسلامی عناصر هویت‌ساز مغفول ما هستند.

تاریخ انتشار: 4 بهمن 1400

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما ضمن بازدید از نمایشگاه الگونما درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت که خوشبختانه در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ما عناصر هویت ساز بسیاری وجود دارد، اما در تبدیل این الگوها و عناصر هویت ساز به نمادهایی که تولیدکننده رفتار، نگرش و فرهنگ ملی و مذهبی ما باشد، فاصله زیادی تا وضعیت مطلوب داریم.

وی در رابطه با نقش سازمان صدا و سیما در گفتمان سازی این موضوع گفت: ما در سازمان صدا و سیما تا به حال تجربه خوبی در خلق این شخصیت ها و حمایت از کاراکترهایی که در چرخه تولید قرار گرفته اند، داشته ایم اما در تبدیل این شخصیت ها به عناصر تاثیرگذار بر جامعه و تجاری سازی آن ها، به کار جدی و گسترده تری نیاز داریم.

رئیس سازمان صدا و سیما در رابطه با جریان ۱۰ ساله تولید محصولات کاراکترمحور توسط مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی اظهار داشت: با توجه به این که در دنیای امروزه ما در یک فضای نابرابر به لحاظ فرهنگی به سر می بریم و محصولات فرهنگی کشورهای جهان سلطه به وسیله قدرت رسانه در تمام دنیا نفوذ کرده است، این حرکت یک حرکت امیدوارکننده و بسیار ارزشمند است.

جبلی در پایان افزود: البته به لحاظ ابعاد کار علاوه بر حوزه نوشت افزار، ما باید در حوزه های بزرگتر تجاری سازی از جمله پویا نمایی، فیلم، سریال و محصولاتی که مورد نیاز قشر کودک و نوجوان هست نیز ورود کنیم.

براساس این گزارش، نمایشگاه «الگونما»، نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران است که به بررسی تخصصی فرایندها، ابعاد، وضعیت امروز ایران و جهان و چشم انداز مطلوب حوزه کاراکتر و شخصیت می‌پردازد.

 

این نمایشگاه به همت مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور از ۲۸ دی‌ماه الی ۱۲ بهمن‌ماه در مجمتع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار می‌‌شود.

 

بازتاب خبرگزاری های دیگر در ارتباط با نظر جناب جبلی:

خبرگزاری برنا

خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاه‌های شما: