جایزه فیروزه به کسب‌وکارهای ایرانی-اسلامی اعتبار می‌دهد

محمدحسن حلوائیان؛ از برگزیدگان دوره پیشین جایزه فیروزه، گفت: جایزه فیروزه می‌تواند به برندسازی و اعتباربخشی کسب‌ وکارهای ایرانی-اسلامی در حوزه فرهنگ، کمک شایانی کنند. این جایزه از معدود عرصه‌هایی است که خلاقیت در تولید محصولات نوشت‌افزار را مدنظر قرار داده است.

به گزارش ایران نوشت به نقل از خبرگزاری مهر محمدحسن حلوائیان؛ سرپرست مجموعه «طوبی تمنا»، هدف مجموعه تحت سرپرستی خود را، فرهنگ‌سازی و رواج الگوی مصرف ایرانی-اسلامی در میان کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: در این راستا در یکی از گروه محصولات طوبی تمنا با عنوان «محصولات کیمیا» تولید نوشت‌افزارهایی با طرح و نقوش هنر و معماری ایرانی را در پیش گرفتیم که در چهارمین دوره جشنواره فیروزه در بخش هدایای فرهنگی برگزیده شد.

این فعال حوزه‌ تولید محصولات فرهنگی با اشاره به حضور کالاهایی که با فرهنگ ایرانی-اسلامی مطابقت چندانی ندارند، اما بازار نوشت‌افزار را به تسخیر خود درآورده‌اند، درباره لزوم حمایت‌ از تولیدکنندگان دغدغه‌مند بیان کرد: با در نظر گرفتن کیفیت مطلوب و مورد انتظار هموطنان، محصولات فرهنگی هر کشوری باید منقوش به نگاه فرهنگی و مذهبی خود باشد. این مهم البته باید با حمایت‌هایی در زمینه تولید، توزیع و شناسایی به مشتریان همراه شود تا تولیدکننده دلسرد نشود. جایزه فیروزه می‌تواند آغازگر زنجیره‌ی حمایت باشد، اما این زنجیره باید با گسترش حمایت‌ها و تبلیغات ادامه پیدا کند.

وی در ادامه گفت: صنعت تولید نوشت‌افزار شبیه به صنایع مادر است که کاری سنگین می‌طلبد، اما در کمتر رقابتی مورد توجه قرار می‌گیرد. این صنعت با مواد اولیه مثل چوب و پارچه و… سروکار دارد و در مرحله‌ آخر این کار پرزحمت باید به محصولی تبدیل شود که بازار از آن استقبال کند. به این ترتیب تشویق به خلاقیت و ارائه‌ محصولاتی با الگوی مصرف بومی، نقش بسیار پررنگی در رونق تولید داخلی پیدا می‌کند.

جایزه فیروزه از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای رونق تولید کالای فرهنگی داخلی و حمایت و تشویق ایده‌های نو، امسال برای پنجمین دوره برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ تعیین شده است.با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در این دوره پس از داوری و اعلام برگزیدگان، فضایی مناسب برای تعامل و همکاری و فرصتی برای گفت‌وگو و عرضه آثار در بخش نمایشگاهی فرهنگستان هنر ایجاد خواهد شد تا مخاطبان اصلی این جایزه که خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان هستند، با تولیدات داخلی آشنا شده و گامی جهت حمایت از کالاهای ایرانی با محوریت فرهنگ‌سازی ایرانی-اسلامی برداشته شود.


پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *