سهم اندک نوشت افزار ایرانی اسلامی از بازار

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی: تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی، تنها بر روی ۱۵ درصد محصولات خود از نمادهای ایرانی – اسلامی استفاده می کنند.

به گزارش ایران‌نوشت، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر سعید حسینی در گفتگو با ۱۸:۳۰ با بیان اینکه نسبت نوشت افزار ایرانی به خارجی ۳۰ به ۷۰ است افزود: باید شرایطی فراهم شود تا بیش از ۳۰ درصد نوشت‌افزار مورد نیاز کشور را تولیدات داخلی با نمادهای ایرانی به خود اختصاص دهد.
حسینی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بیش از ۳۰ درصد نوشت‌افزار مورد نیاز کشور را تولیدات داخلی با نمادهای ایرانی به خود اختصاص دهد.
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به سبقه فرهنگی ایرانی اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: تاریخ، جغرافیا، معماری، شخصیت ها، قهرمان ها و بسیاری فاکتور های دیگر که بعنوان نمادهای ایرانی محسوب می شود باید بعنوان نماد در زیبا سازی تولیدات داخلی استفاده شود.
او  افزود: با تبلیغات های انجام شده در فرهنگ سازی خرید اجناس ایرانی می توانیم فرهنگ خرید اجناس تولید داخلی را افزایش دهیم.
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه خواستگاه اصلی مصرف نوشت افزار داخلی آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش با معرفی و هدایت خانواده ها به سمت خرید از فروشگاه هایی که نوشت افزار های ایرانی عرضه می کنند، می تواند در ترویج استفاده از نوشت افزار ایرانی کمک کند.
سعید حسینی افزود: اصلی ترین کار ما برای تولید نوشت افزار ایرانی کارکتر سازی است.
او به نقش رسانه و تولیدات انیمیشن و سینمایی اشاره کرد و گفت: وقتی کاراکتری در جهان داستانی ساخته و ارائه می شود در تمام ابعاد زندگانی دانش آموزان و خانواده ها از نظر اقتصادی و فرهنگی نفوذ می کند.
حسینی به فروش ۱۰ میلیاردی کارکتر “فیل شاه” و “شکرستان” اشاره کرد و گفت: نداشتن تداوم و استمرار در کارکتر سازی یا اسطوره پردازی نقطه ضعف ما است.
او با بیان اینکه ما اسطوره های زیادی برای چاپ بر روی نوشت افزار ها داریم، گفت: رسانه های تصویری مانند صدا و سیما و تولیدات فیلم و سریال می توانند در تولید و ترویج فرهنگی استفاده از تولیدات نوشت افزار ایرانی کمک کنند.
سعید حسینی با اشاره به اینکه دانش آموزان و حتی والدین قبل از اینکه به کیفیت نوشت افزارها توجه کنند به نمادهای حک شده روی اجناس توجه می کنند، گفت: بهترین تشویق و ترویج محصولات تولید داخلی، خرید نوشت افزار های ساخت تولید کنندگان میهنی است.
مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی گفت: در تولید و توزیع نوشت‌افزار نخستین گام برای استفاده از نمادهای ایرانی – اسلامی در آموزش و پرورش شروع شد.
علی رمضانی با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی برای افزایش تولید و توزیع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از سال گذشته گفت: دانش آموزی که با قلم سروکار دارد باید با قلم و نوشت افزار ایرانی استفاده کند.
وی به کسانی که دغدغه فرهنگی دارند اعلام کرد از تمام ظرفیت های آموزش و پرورش برای ترویج محصولات داخلی که نماد ایرانی دارند استفاده کنند.
مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش افزود: تصمیم بر این است که هر استان یک نمایشگاه فروش ویژه توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی داشته باشد.
وی گفت: در نمایشگاه ها و فروشگاه ها باید کالاهایی ارائه شود که والدین دانش آموزان آنرا بپذیرند.
مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با بیان اینکه برند سازی نیاز به تبلیغات دارد، گفت: نباید فرصت ها را برای رسیدن به هدف از دست داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *