رمضانی: سیاست وزارت آموزش و پرورش، حمایت از نوشت‌افزار ایرانی است

علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار ایران نوشت درخصوص راهکار وزارت آموزش و پرورش برای حمایت از جریان نوشت افزار ایرانی گفت: یکی از دغدغه های جدی در وزارت آموزش و پرورش این است که دانش آموزان را با فرهنگ، رسوم و تولیدات ایرانی آشنا کنیم و در عین حال بتوانیم از فعالان نوشت افزار ایرانی حمایت لازم صورت گیرد. با توجه به وجود کانال های متعدد در فضای مجازی، دانش آموزان در معرض آسیب هستند و باید با شناسایی فرهنگ ایران به دانش آموزان آنها را از آسیب دور نگه داریم.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که توسط بخش خصوصی صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی است و تولیدات نوشت افزار ایرانی قابل رقابت با کالاهای خارجی است. باید در مجموعه آموزش و پرورش به این حوزه کمک کنیم چراکه سیاست نظام و نگاه مقام معظم رهبری بر این است که از تولیدات ایرانی استفاده شود.

وی درباره حمایت از نوشت افزار ایرانی تصریح کرد: امسال اولین جشنواره دانش آموزی حمایت از کالای ایرانی را برگزار کردیم که اختتامیه آن در بهمن سال جاری خواهد بود و دبیرخانه جشنواره در استان یزد است و به دنبال آن هستیم تا دانش آموزان با فرهنگ خرید و حمایت از تولیدات داخلی آشنا شوند. به دنبال تحقق این امر هستیم تا در یک هزار و ۱۸۲ کانونی که در کشور وجود دارد، نمایشگاه کالای ایرانی برگزار شود. این آمادگی وجود دارد که در هر کانو، غرفه ای در اختیار نوشت افزار قرار گیرد تا دانش آموزان بتوانند اقلام موردنیاز خود را تامین کنند.

رمضانی درباره سیاست وزارت آموزش و پرورش در حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: سیاست این وزارتخانه حمایت و استفاده از کالای ایرانی است. حوزه نوشت افزار میتواند الگوی مناسبی برای سایر حوزه ها باشد تا جوانان باهمت نیز در عرصه های دیگر ورود کنند. در بحث نمادها و تصاویر انتظار داریم که سایر سازمان ها نیز به صنعت نوشت افزار کمک کنند تا تصاویری که با فرهنگ ایرانی انطباق دارد، گسترش یابد.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در وزارت آموزش و پرورش سامانه ای وجود دارد که خرید کالای خارجی ثبت نمی شود مگر این که محصول تهیه شده، مشابه داخلی نداشته باشد؛ کشور در حال حاضر در شرایط تحریم قرار دارد و از لحاظ فرهنگ غرب تحت فشار هستیم و نمادهای غربی به وفور در محصولات فرهنگی وجود دارند. باید تولیدات نوشت افزار در تمام استان ها توزیع شود تا کودکان و دانش آموزان با موضوع خرید کالای ایرانی آشنا شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *