تعداد و تنوع محصولات جانبی انیمیشن ها رو به افزایش است

مهدی کلانتری گفت: در حال حاضر تعداد محصولات جانبی و خود انیمیشن های ایرانی متنوع تر شده و این اتفاق مبارکی است.

برنامه “گفت و گوی فرهنگی” با موضوع چرایی بی توجهی به تولید محصولات جانبی انیمیشن های سینمایی در ایران با حضور مهدی کلانتری عضو موسس مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی، کارشناس حوزه اقتصاد فرهنگ و تجاری سازی محصولات فرهنگی از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

به گزارش ایران‌ نوشت به نقل از رادیو گفتگو مهدی کلانتری بیان داشت: عموم هنرمندان به عرصه اقتصادی هنر خود ورود نکرده و یا ورود هنرمند به عرصه اقتصاد هنر را کاسبی تلقی می کنند، به عنوان مثال تصور می کنند که آثار استاد فرشچیان نباید تجاری سازی شوند و باید در موزه نگهداری شوند.

عضو موسس مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی افزود: در حال حاضر تعداد محصولات جانبی و خود انیمیشن های ایرانی متنوع تر شده و این اتفاق مبارکی است. اگر ما در درجه نخست به تولید محصولات جانبی فکر کنیم و بعد به تولید انیمیشن، در تجاری سازی موفق تر خواهیم بود.

کارشناس حوزه اقتصاد فرهنگ و تجاری سازی محصولات فرهنگی گفت: تیراژ ما نشان می دهد که در برخی حوزه ها بین پنج تا ۱۰ درصد بازار را در بخش دفتر و امثالهم در اختیار داریم.

کلانتری خاطرنشان ساخت: اگر تولیدکننده نگرش خود را در این حوزه تغییر دهد و عجله ای هم برای رشد سریع نداشته باشد می تواند بیشتر از گیشه از محل تجاری سازی تولیدات خود کسب درآمد کند.

وی با بیان اینکه مولفه های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنعت اقتصاد هنر از دیگر صنایع بیشتر است گفت: این حوزه تعداد اشتغال بیشتری دارد و زودتر هم به نتیجه می رسد.

عضو موسس مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی متذکر شد: مسئول تجاری سازی باید واقعیات بازار روز جامعه را شناسایی کند و عجله نداشته باشد. ما از سال ۱۳۹۱ در حوزه لوازم التحریر شروع کردیم و به تدریج به محصولات دیگر مانند تولید پارچه با سرمایه گذاری بلند مدت رسیدیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *